Site-ul nostru utilizeaza cookie pentru a va oferi o experienta mai buna in utilizarea acestuia.

Omega 3 Mărește

Omega 3

CALIVITA

Stoc epuizat

Data adaugării: 2014-06-26 20:51:03
Ultima actualizare: 2017-07-07 12:31:46

84,63 Lei

Mai multe informații

Ce sunt acizii grasi omega-3?

Tot mai multe cercetari stiintifice indica faptul ca aceste grasimi sanatoase ajuta la prevenirea unei game largi de probleme medicale, inclusiv boli cardiovasculare, depresie, astm si artrita reumatoida.

Spre deosebire de grasimile saturate gasite in unt si untura, omega-3 sunt acizi grasi polinesaturati. Grasimile polinesaturate, spre deosebire de grasimile saturate, sunt lichide la temperatura camerei si ramân lichide si atunci când sunt refrigerate sau congelate. Grasimile mononesaturate gasite in uleiul de masline, sunt lichide la temperatura camerei, dar se intaresc atunci când sunt introduse in frigider. Atunci când sunt consumate în cantitati adecvate, fiecare tip de grasime poate contribui la sanatate. Cei mai importanti acizi grasi nutritionali Omega 3 sunt acidul alfa-linolenic, acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexaenoic (DHA).

Acid alfa-linolenic este unul din cei doi acizi grasi în mod traditional clasificati ca fiind "esentiali". Alt acid gras esential este  omega 6 numit acid linoleic. Acesti acizi grasi au fost clasificati ca "esentiali", deoarece organismul nu este în masura sa ii produca pe cont propriu si, deoarece acestia joaca un rol fundamental în mai multe functii fiziologice. Ca urmare, trebuie sa fim siguri ca dieta noastra contine o cantitate suficienta de atât de acid alfa-linolenic cat si acid linoleic.

Organismul transforma acidul alfa-linolenic în doua importante grasimi omega-3, si anume acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexanoic (DHA). Aceste grasimi pot fi, de asemenea, derivate direct din anumite alimente, mai ales din pestele de apa rece, inclusiv somon, ton, halibut si hering. Se crede ca EPA joaca un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, în timp ce DHA este necesar pentru creier si dezvoltarea corespunzatoare a nervilor.

Care sunt functiile acizilor grasi omega-3?

Fiecare celula din corpul nostru este înconjurata de o membrana celulara compusa în principal din acizi grasi. Membrana celulara permite substantelor nutritive necesare sa patrunda în celula si asigura eliminarea rapida a deseurilor si toxinelor din celula.

Pentru a îndeplini aceste functii optime, membrana celulara trebuie sa-si mentina integritatea si fluiditatea. Fara o membrana sanatoasa, celulele îsi pierd capacitatea de a retine apa si substante nutritive vitale. Isi pierd de asemenea, si capacitatea de a comunica cu alte celule. Cercetatorii cred ca pierderea comunicarii dintre celule este unul dintre evenimentele fiziologice care conduc la cresterea tumorilor canceroase.

Deoarece membranele celulare sunt alcatuite din grasime, integritatea si fluiditatea acestora este determinata în mare parte de tipul de grasime pe care o consumam. Cercetatorii cred ca dietele care contin cantitati mari de grasimi saturate sau hidrogenate produc membranelor celulare o grea fluiditate. Pe de alta parte, dietele bogate in grasimi omega-3 produc membranelor celulare un grad ridicat de fluiditate.

Toata grasimile pe care le consumam, inclusiv acizii grasi, sunt încorporate în membranele celulare, iar tipul acestora dicteaza modul în care o celula raspunde si se dezvolta. Cercetatorii au descoperit ca acizii grasi omega-3 promoveaza cresterea celulara, prin activarea unei enzime numita sfingomielinaza, care genereaza apoi eliberarea ceramidelor, un compus care induce expresia genelor supresoare tumorale, care cauzeaza în cele din urma moartea celulelor canceroase.

Omega-3, de asemenea, joaca un rol important în productia de hormoni puternici -cum ar fi substantele numite prostaglandine. Prostaglandinele ajuta la reglarea multor functii fiziologice importante, inclusiv tensiunea arteriala, coagularea sângelui, transmiterea nervoasa, raspunsurile inflamatorii si alergice, functiile rinichilor si ale tractului gastro-intestinal, precum si producerea altor hormoni.

EPA si DHA servesc ca precursori directi ai prostaglandinelor. Acesti acizi reduc agregarea plachetara si  inflamatia si imbunatatesc circulatia sangelui. Rolul  lor este de a preveni bolile cardiovasculare datorita capacitatii de a spori productia de prostaglandine.

Care sunt simptomele deficientei de omega-3?

Statisticile recente indica faptul ca aproximativ 90% din populatie nu consuma suficienti acizi grasi omega 3. Cu toate acestea, simptomele deficitului de omega-3 acizi grasi sunt foarte vagi, si pot fi adesea atribuite unor conditii de sanatate sau altor deficiente nutritive.

În consecinta, putini oameni isi dau seama ca nu consuma suficienti acizi grasi omega-3. Simptomele deficitului de acizi grasi omega 3 includ: piele obosita, uscata si / sau senzatia de mâncarime, parul si unghiile fragile, constipatie, raceli frecvente, depresie, concentrare slaba, lipsa de rezistenta fizica, si / sau probleme articulare, boli cardiovasculare.

Ce factori ar putea contribui la un deficit de omega-3 acizi grasi?

Conversia acidului alfa-linolenic in EPA si DHA implica o serie de reactii chimice. Una dintre primele reactii este catalizarea enzimei delta-6, iar apoi urmeaza catalizarea enzimei delta-5. Din pacate, aceste enzime nu functioneaza optim la multi dintre noi, si, prin urmare, doar o cantitate mica de acid alfa-linolenic din dieta noastra este convertita in EPA, DHA, si în cele din urma in anti- prostaglandine inflamatorii. Pentru a creste activitatea enzimelor trebuie sa ne asiguram ca dieta noastra include o cantitate suficienta de vitamina B6, vitamina B3, vitamina C, magneziu si zinc.

Ce medicamente afecteaza acizii grasi omega-3?

Suplimentele de ulei de peste care contin cantitati mari de omega-3 acizi grasi s-au dovedit a reduce tensiunea arteriala ridicata la persoanele care iau ciclosporina, un medicament imunosupresor folosit pentru a preveni respingerea de organe transplantate.

În plus, un aport ridicat de grasimi omega-3, în special din peste, poate reduce tensiunea arteriala si subtiaza sângele. Persoanele care iau medicamente pentru tensiune arteriala si / sau anticoagulante ar trebui sa se consulte cu medicul lor înainte de a lua suplimente de ulei de peste.

Mod de prezentare

Acizii grasi Omega-3 Calivita sunt disponibili sub forma de capsule gelatinoase care au in compozitie  ulei de peste cu un continut bogat de EPA si DHA, si Vitamina E – un antioxidant primar al grasimilor solubile, deoarece le protejeaza impotriva oxidarii.

 

Ce alimente furnizeaza acizii grasi omega-3?

Somonul, semintele de in si nucile sunt surse excelente de acizi grasi omega-3. Alte surse foarte bogate in aceste grasimi sanatoase includ scoicile, conopida, varza, cuisoarele, semintele de mustar, crevetii, tonul, codul, boabele de soia, tofu.

Studiile au dovedit ca o cantitate relativ mica de surse de hrana bogate in omega-3 pot avea un impact evident asupra nivelurilor de omega-3 in sange, inclusiv cei doi acizi grasi omega 3 cheie, EPA (acidul eicosaenoic) si DHA (acidul docosahexaenoic).

Mod de administrare

Dozajul suplimentelor de ulei de peste se bazeaza pe cantitatea de EPA si DHA si nu pe cantitatea de ulei de peste.

- La copii – Pentru acestia nu exista nicio doza stabilita si nu ar trebui sa consume suplimente de omega 3 decat daca medicul lor recomanda acest lucru. La copii trebuie tinut cont de faptul ca pestele poate contine cantitati considerabile de mercur si alte metale, si de aceea trebuie acordata atentie sporita cantitatii de peste consumat.

- La adulti – Doza zilnica maxima recomandata este de 3 grame de acizi grasi omega-3 pe zi. La o doza mai mare exista riscul aparitiei sangerarilor. In cazul celor care sufera de boli coronariene, se administreaza un gram de acid eicosapentaenoic sau acid docosahexaenoic in fiecare zi. Efectele sunt vizibile dupa 2-3 saptamani de la inceperea administrarii suplimentelor de ulei de peste.

Review-uri

Nu sunt opinii ale clienților în acest moment.

Scrieţi un review

Omega 3

Omega 3

30 alte produse din aceeași categorie: